top of page

Werkwijze

Alleen voor 18 jaar of ouder.

Neem contact op voor een gratis, vrijblijvend kennismakingsgesprek van 30 minuten. Verwijsbrief is niet nodig. We kijken we of er een ‘klik’ is, belangrijk voor een relatie van openheid en vertrouwen en voor de voortgang van het traject.

Besluiten we samen verder te gaan, dan start het traject met een intake van 90 minuten. We bespreken jouw situatie, hulpvraag en wat mogelijk is. Vervolgens leggen we een aantal afspraken vast in een behandelovereenkomst.

Daarna gaan we de diepte in, stellen samen doelen op waar we naar toe gaan werken; ik verwerk deze in een gezamenlijk plan.

Regelmatig evalueren we de voortgang en wat nog nodig is, soms stellen we nieuwe doelen. Aan het eind evalueren we het traject in een afrondende sessie.

Sessies

Het aantal sessies per individu is verschillend.

Uitgangspunt is: zo kort als mogelijk, zo lang als nodig.

​

  • Meestal werk ik met 1 tot 4 series van vijf sessies van 60 tot 90 minuten. 

​

  • In eerste instantie vinden sessies eens per 2 weken plaats. Verder in het traject kan de tussentijd langer worden. Net wat passend is bij jou.

​

  • Je kunt op enig moment stoppen met therapie/coaching. Afronden doen we samen in een sessie, deze is deel van het traject. 

Verplaatsen en afzeggen

Een sessie verplaatsen of afzeggen kan altijd tot 48 uur voorafgaand aan een sessie (telefonisch, email, WhatsApp, SMS), daarna zal bij ‘no show’ de gemaakte afspraak in rekening worden gebracht.

P1400319.JPG
P1400327.JPG

Registraties

Ik ben aangesloten als student-lid bij het NVPA, beroepsvereniging voor gespecialiseerde psychosociaal therapeuten.

​

Praktijk Zo Kostbaar is in het kader van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) aangesloten bij de SCAG, voor klachten en geschillen in de complementaire zorg.

​

Ik neem jou en je hulpvraag serieus. Toch kan het voorkomen dat je als cliënt van mijn praktijk een klacht hebt over de geboden zorg. Mijn voorkeur gaat er naar uit dat je deze eerst met mij bespreekt, persoonlijk, telefonisch of via email. We kijken dan hoe we hier samen uit kunnen komen. Hiervoor verwijs ik naar Algemene voorwaarden. Mocht je dat niet prettig vinden, dan kun je een klacht indienen bij het NVPA. Kijk hier voor de klachtenregeling. 

Logo-NVPA[41].jpg
bottom of page